برترین سیستم های آموزشی دنیا چگونه دانش آموزان و دانشجویان را تربیت میکنند

با توجه به پیشرفت جوامع و افزایش جمعیت و همچنین لزوم علم آموزی جهت انجام کار کشور های مختلف دنیا هر کدام به دنبال راهی هستند که بتوانند دانش آموزان و دانش جویان را کار بلد تربیت کنند و ضمن آموزش های علمی آن هارا با مهارت های مختلف که کاربرد زیادی در کارشان دارد آشنا کنند و آموزش دهند تا هم جمعیت بیکارشان کاهش یابد و هم کشور خود را به درجات عالی برسانند .

ایران نیز بعد از رکود با تعداد زیادی دانش آموخته جویای کار مواجه شد که به دلیل عدم کارآمدی سیستم آموزشی کشور و گنجاده شدن یک سری دروس بی اهمیت که در زندگی و آینده کاری افراد هیچ تاثیر و سودی ندارد و در واقع این دانش آموختگان مهارت های لازم جهت ورود به بازار کار را ندارند علاوه بر این دلایل بد اقتصادی هم نیز سبب شد که درصد بیکاران کشور افزایش یابد . ضعف سیستم آموزشی کشور بر کسی پوشیده نیست  تا جایی که آقای رئیس جمهور نیز به آن اذعان کرد مسئولین به دنبال راهی برای بهبود این وضعیت هستند امید است موفق شوند.

و اما برترین سیستم های آموزشی جهان کدام اند؟

آلمان: مهارت آموزی در عین حال کار آموزی

در مدارس آلمان علاوه بر آموزش ها علمی و رایج که به دانش آموزان اکنید. میشود دوره هایی بین 3 تا 4 ساله وجود دارد که در آن دانش آموزان حرفه ی مد نظر خود را به شکل تخصصی آموزش میبینند در این دوره ها نیز میتوانند پس از کارآموزی و یا حین کارآموزی در مراکز مختلف مشغول به کار شوند و حقوق نیز دریافت کنند این سیستم در کشور آلمان پر طرفدار و پیشرفته میباشد بطوری که حدود 65 درصد دانش آموختگان این دوره های فنی را گذرانده اند.

انگلیس: 

در کشور انگلیس مدارس کوچکی تاسیس شد که در آن ها علم و کار تا حدودی به یکدیگر نزدیک شد یعنی در این مدارس علاوه بر دروس یک سری مهارت ها نظیر بازاریابی،کارهای فنی،ارتباط برقرار کردن با مشتری و بالعکس و … از این دسته از مهارت ها آموزش داده می شود. در سال های اخیر درصد بیکاری در جوانان انگلیس رو به افزایش و دولت انگلیس در تلاش است تا هرچه بیشتر مراکز فنی و حرفه ای را کارآمد تر کند.

بهترین مقالات آموزشی را در سایت مشاوره تحصیلی بیابید 

ژاپن:

کشور ژاپن بیشتر به علم آموزی توجه میکند تا مدارس فنی علت آن هم تغییر شرایط کشور ژاپن و پیشرفت کردن این کشور در زمینه علمی میباشد که به نحو احسنت از این سیستم استفاده کرده است و در این کشور معمولا درصده کمتری از مردم به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه میکنند به گونه ای که در کشور ژاپن چیزی بالغ بر 67 درصد شاغلین تحصیلات آکادمیک دارند.

فنلاند: 

فنلاند را میتوان یک مرحله از سایر کشور ها بالاتر دانست زیرا در این کشور تلفیق علم و عمل به خوبی انجام شده است و مدیران آموزشی این کشور به خوبی از پس انجام یک سیستم قوی برآمده اند در این کشور علاوه بر دروس عمومی که سایر کشور ها نیز آن ها را در مدارس تدریس میکنند نحوه تفکر انتقادی ،تحقیق کردن،نهایت استفاده از امکانات موجود ، تبدیل خلاقیت به واقعیت و… آموزش داده میشود میتوان گفت فارغ التحصیلان در این کشور از سایر کشور های جهان با مهارت تر هستند.از مشاوره تحصیلی ما استفاده کنید

آمریکا: 

در کشور آمریکا مراکز آموزشی مختلفی وجود دارد که هر یک از این مراکز ممکن است با مرکز دیگر تفاوت داشته باشد و دروس متفاوتی نیز تدریس شود . این مراکز شامل سه دسته میشود مراکز دانش محور ، مراکز آموزشی که تلفیق دانش و مهارت های مختلف میباشد و مراکزی که صرفا جهت آموزش مهارت و کار های فنی میباشد. در گشور آمریکا هر فرد پس از گذراندن دوره های فنی دیگر نمیتواند در مقطع لیسانس ادامه تحصیل دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *